DCIM/100MEDIA/DJI_0122.JPG
Vooraf : Middels deze pagina willen wij u op de hoogte houden van de vorderingen van onze nieuwbouw. Gaande de bouw zal dit verhaal steeds worden aangepast.

Ons nieuwe schuttersterrein.
Al vanaf 1988 is de gemeente Maasbree bezig met de ontwikkeling van een nieuw schuttersterrein . Op het huidige terrein. aan de Sevenumseweg moest St. Martinus , vanwege bouwplannen van diverse bedrijven , uitwijken naar een nieuwe locatie. Reeds in 1995 werd er een stuurgroep samengesteld die moest zorgdragen voor een ontwikkeling waarin gemeente en schutters zich konden vinden. Maar deze periode verliep zeer stroef. Echter vanaf 2004 kwam er meer schot in de zaak. Er werd een nieuwe stuurgroep samengesteld uit leden van de schutterijen en wethouder Wim Hermans en ambtenaar/projectleider Jan v. Horck. Van onze vereniging waren Twan Smets (voorzitter), Hay Geerarts (secretaris) en Jan Linders (penningmeester) de mensen die de laatste 4-5 jaren onze vereniging vertegenwoordigden in de projectgroep ”Nieuw schuttersterrein De Schor”.
De zoektocht verliep via een perceel gelegen a/d linkerzijde van de Schorweg, Zandberg en de  De Meeren. Uiteindelijk viel de keuze op een perceel gelegen op het handelsterrein (rechterzijde v.d. Schorweg)  waarvan de gemeente eigendom was . E.e.a. had te maken met de steeds wisselende voorschriften etc. Toen in 2006 duidelijk werd dat schutterij St. Antonius en St. Petrus uit Baarlo, door verruiming van de mileu-regels, op haar huidige terrein kon blijven zitten, koos de gemeente definitief voor het terrein gelegen op handelsterrein De Schor. Hier zou het nieuwe schuttersterrein komen voor de beide schutterijen uit Maasbree.Vanaf dat moment  kwam er wat  vaart  in de ontwikkelingen. Intensief  werd vergaderd met de gemeente
  ( wethouder Wim  Hermans  en  projectleider  Jan v. Horck)  en  onze  collega  schutters  van
St. Anna hoe e.e.a. er uit moest komen te zien. En dat alles binnen de beraamde kosten . In het zicht van de haven haakte schutterij St. Anna in november 2008 af door gebrek aan leden en financiele middelen. Hierdoor ontstond er voor onze vereniging weer een nieuwe situatie. Echter door voortvarendheid van de projectgroep kwamen in december 2008 de benodigde vergunningen vrij. Zij vergaderden tientallen keren en staken honderden uren van hun vrije tijd   in het plan, om het project tot een goed einde te brengen. Bijna alles werd in eigen beheer gedaan ; berekeningen kostenplaatje,ontwerp en tekeningen nieuwbouw ,offerte-aanvragen tot de sponsering toe!! Kortom duizend en een dingen. Tussendoor werd ook de benodigde zaken ingekocht zoals meubilair ,buffet, koelingen etc.  Dit trio (” De Trojka”) verzette dus al bergen werk alvorens met de bouw kon worden begonnen. Op 16 december passeerde in Blerick de erfpacht - akte de notaris en op 18 december 2008 ging het licht op groen . De vereiste vergunningen waren binnen. Op 22 december 2008 is begonnen met het grondwerk.En er is nog een lange weg te gaan. Maar het bestuur rekent op medewerking van alle leden om de droom te verwezenlijken. Wij zullen u middels tekst en foto’s op de hoogte houden……..